وکیل

دفتر وکالت ما با وجود وکیل پایه یک دادگستری و تجربه فراوان در عرصه حقوقی، کیفری، خانوادگی و ملکی میتواند به عنوان مشاور حقوقی در کنار شما باشد.

وکیل

دفتر وکالت ما با وجود وکیل پایه یک دادگستری و تجربه فراوان در عرصه حقوقی، کیفری، خانوادگی و ملکی میتواند به عنوان مشاور حقوقی در کنار شما باشد.

وکیل ملکی

دعاوی مربوط به اموال غیر منقول مثل زمین، آپارتمان، باغ و… می باشد که مالکیت ممکن است، مشاع باشد. منظور از ملک مشاع، مالکیت بین ۲ یا چند نفر مشترک باشد. ملک مشاع ممکن است قابلیت افراز، ( تقسیم ) داشته باشد یا غیر قابل افراز باشد. که یکی از مشکلات عمده در دعاوی ملکی، غیر قابل افراز بودن ملک مشاع است.
اگر مالکین با توافق و تراضی ملک را به قسمتهای مشخص بین خود تقسیم کنند، می توانند از اداره ثبت سند مجزا دریافت کنند. در غیر اینصورت اگر قادر به فروش ملک به نحو مشاع نباشند. می تواند با مراجعه به اداره ثبت و گرفتن دستور غیر قابل افراز بودن ملک به دادگاه مراجعه نموده و دستور فروش بگیرد که غیر قابل اعتراض در مراجع تجدید نظر بوده و با همین دستور ملک وارد مزایده می شود.
در کشور ما اراضی و املاک با توجه به نوع زمین و ملک و همچنین نوع کاربری آن دارای نظام حقوقی متفاوتی می باشند. با توجه به رشد روز افزون جمعیت و توسعه اجتماعی توجه جدی به حقوق اراضی و املاک، هر روز ضروری تر از قبل می گردد. قوانین و مقررات تصویب شده در طول سالیان متمادی نشانگر تلاش برای دستیابی به این مهم می باشد. با توجه به تنوع و کثرت قوانین مربوط به املاک در کشور ما از قانون مدنی گرفته تا قانون ثبت اسناد و املاک و… و همچنین وجود رویه قضائی خاص و در برخی مواقع متناقض و مبهم، دارا بودن تخصص و اشراف و تبحر در طرح، تعقیب و پاسخگویی به دعاوی ملکی مشهود می باشد.

دعاوی ملکی و دعاوی ناشی از قرارداد خدمات زیر را ارائه می نماید:
– کلیه دعاوی ناشی از خرید، فروش و اجاره املاک، از قبیل: الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار و صورتمجلس تفکیکی، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، تخلیه املاک تجاری و مسکونی، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، تجویز انتقال منافع
– کلیه دعاوی راجع به تصرفات غیر قانونی املاک از قبیل: خلع ید، رفع تصرف عدوانی، رفع مزاحمت و رفع ممانعت از حق و ….
– کلیه دعاوی راجع به املاک و اموال مشاع، از قبیل: افراز ملک مشاع، دستور فروش ملک مشاع، تقسیم و تفکیک ملک مشاع و….
– تنظیم ، تفسیر و پشتیبانی انعقاد کلیه قراردادها
– و سایر دعاوی ناشی از اموال و املاک

لازم بذکر است که شما عزیزان میتوانید با طرح سوال در انجمن همین سایت از وکیل پایه یک و مشاور حقوقی ما مشاوره رایگان بگیرید.

وکیل ملکی